fredag 26 augusti 2011

fortfarande lite sjuka



Igår var det kursstart för Etnologi A, mest folk i min ålder och inte alltför många. Trevligt! Och för er som undrar vad etnologi är... ja... det handlar om människor, människor som varelse osv fråga efter jul så har jag kanske ett bättre svar ;)

Emma och Jenni hjälpte mig hitta dit eftersom det är Jennis gammla klassrum, måste säga att det är väldigt praktiskt att hon har läst kursen, fått låna lite böcker också så behöver inte köpa allt heller ;) Nice!

Tuva snorar på men mår allmänt mycket bättre, pigg och glad. Fast lite lättretad så än är förkylningen kvar och härjar. Jag har inte sovit något vidare de två senaste nätterna eftersom Tuva legat och sparkat mig i ryggen och lagt sig på mig. Hon bökar runt bra den där lilla! Men imorse gick Calle upp med henne så fick lite sovmorgon och det var ju skönt! Tycker det är rätt mysigt när hon sover med oss, hon gör ju väldigt sällan det eftersom hon sover bättre i sin egen säng, fast när hon är sjuk verkar hon sova bättre hos oss. Några nätter sämre sömn gör inte så mycket i det stora hela :) Gounge! Det är ju trots allt väldigt mysigt när hela familjen är hemma, även om den är sjuk ;)

Ikväll blir det att åka till Calles mamma, Calles båda systrar kommer på besök och dem vill vi inte missa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar