torsdag 20 oktober 2011

Tillbaka till verkligeheten


Idag var jag i skolan, egentligen sa de på sjukhuset att jag skulle vänta till nästa vecka men hade studiebesök idag och de är ju svårt att ta igen och kände mig bra så åkte ändå... Lite mkt blev det kanske känner jag så här i efterhand... Det spänner lite extra i såren, men tar inte lika mycket smärtstillande heller så kan vara det också. Imorgon har vi bara ett kort studiebesök så åker nog på det också. Har typ mega mycket att plugga så blir nog en sväng förbi Karin Boye och låna lite böcker över helgen också. Om jag ändå inte kan ta hand om Tuva utan det faller på Calle är det väl bara att göra det bästa av saken eller?

Ja det är ju det också, jag får inte lyfta Tuva. Ganska knepigt och man vill ju lyfta henne på reflex hela tiden! Hela nästa vecka ska jag undvika att lyfta henne! Eh, knepigt ja! Stackars Calles jobb får lida igen. Fast egentligen är det inte så synd om företaget med tanke på hur otroligt mycket övertid han har och det är ju bara bra för företaget om de minskar. Värre för de stackarna som får göra det Calle skulle gjort. Tur så har de det ganska lugnt just nu. Och hur ska vi annars göra? Mamma har redan varit hemma två dagar och hon kan ju inte heller vara hemma hur mycket som helst. Snart klarar jag nog det mesta hemma, får byta blöja på golvet och så men jga kan inte lyfta in henne i bilen! Samtidigt är jag livrädd att hon ska sparka mig i magen om man ska ha på kläder, har ju hänt mer än en gång och med fyra hål i magen känns det inte lyckat om hon sparkar till mig :S hmm, fortsättning följer. Löser sig gör det alltid, men att få alla nöjda är svårare.

Ne återgå till pluggandet! Längtar så ner till stallet också! Ta med Emma dit i helgen och visa hur det ser ut tror ja!

See ya!

1 kommentar:

  1. De tycker jag absolut du ska göra:) Ta mig med till stallet allså;)

    SvaraRadera