onsdag 3 oktober 2012

Konsten att gå och lägga sig

Man sitter uppe hela kvällen och pluggar, sen tar man en varm dusch för att få värken man skaffat sig genom att sitta framför datorn x antal timmar att släppa. Så smörjer man in sig med den där mjukgörande krämen som också ska vara bra mot rynkor, finns ju knappt nått annat att köpa pch den stod närmst. Alla "proffs" talar ju om för mig att från 25 ska man börja i förebyggande syfte och vill att jag ska köpa deras kräm. Att jag är 24,5 år och inte alls 25 verkar de inte höra och om jag ser ut som 25 så kanske det ändå är dags tänker jag och smörjer med krämen.

Sen hämtar jag min bok och går mot sängen, väl där hittar jag min sköna säng som jag längtat efter! Fast nått stämmer inte, det låter konstigt? Jaha bara Calle som gnisslar tänder som en gammal dörr, han knäpper till och med så där som dörrarna gör! Lyfter barnet till sin säng och kryper ner, men vad nu? Kudden är blöt? Ja just det, barnet svettas ju som en skenande häst när hon sover i vår säng! Vänder på kudden, men de känns som grus i sängen? Jaha, hunden ligger här och snarkar. Lera och tassar med lång päls är ingen vidare kombo. Borstar bort det värsta och kryper ner igen.

Då hörs ett högt "hej!". Va? Vaknade Tuva? Ne hon prata i sömnen, det har hon ärvt av sin pappa :-)

Tittar på kursboken (ja ni trodde väl inte det var nöjjesläsning?) och tänker nej, det får bli imorgon istället och sen somnar jag ovaggad och sover gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar