måndag 29 oktober 2012

Syster!

 
Min vackra syster och Tuvas favorit-moster (ja hon har ju bara en :P) fyller 17 år idag, det firar hon med att vara borta på körkurs i några dagar ;) Så vi firade henne i lördags istället :)
 
Hävdade kaxigt förra veckan att jag mindes massor från när hon föddes, visade sig att det inte var så detaljerat som jag trodde... Jag minns att vi åkte till farmor och farfar på morgonen, att vi satt i köket och spelade kort när pappa ringde farmor och berättade som sen berättade för oss. Jag minns att jag tittade på klockan, men vet inte hur bra jag var på klockan :P Vet att det var en söndag och att hon föddes vid kl 15.
 
Jag minns också att pappa kom och hämtade oss och så fick vi åka och hälsa på mamma, från det har jag bara svaga minne och kommer egentligen inte ihåg Ellen utan mamma. Sen åkte vi tillbaka till farmor och farfar och sov där. Vet också att pappa inte hade skruvat ihop spjälsängen än :P
 
Sen var det höstlov så kunde inte berätta i skolan förrän efter en vecka! Vi kom dessutom lite försent men det första min fröken frågade var om jag fått något syskon och jag svarade väldigt glad ja :)
 
 Ellen och jag i Tommarp
 
Ellen
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar