lördag 11 februari 2012

Ellens hästdebut!

Ja idag var det dags för Ellen och Sommarr att debutera på tävling tillsammans!

Dagen till ära begav vi oss mot Lurbo, också första starten för nu ridklubb! Numer rider Ellen (och jag också när jag betalt medlemsavgift och typ löst licens och få "låna tillbaka" hästen från min syster) för Säva ridklubb. Tillbaka till tävlingen!

Sommarr verkade superglad över att få ut och åka så hon sprang typ in i transporten och stod snällt hela vägen till Lurbo. Ellen såg rutinerad ut och Sommarr skötte sig super, inte minsta tittig eller upp i varv utan verkligen njöt av att få tävla ;) Hoppade "fint" gjorde hon också, hon tyckte det var aningens lågt och lyfte inte riktigt på benen så ett lite pet = 4 fel blev det men de var super duktiga! Ellen red medvetet och noga, tänkte på vad hon gjorde. Sommarr lyssnade på Ellen och spetsade öronen och såg superglad ut på banan. Båda såg väldigt nöjda ut när de kom ut från banan.

Min kamera är och jobbar på bröllop idag så det blev inga bilder med den, har tagit med lilla kompakten men den glömde jag sen i mammas bil så måste hämta den så ni kan få se nån bild på ekipaget (som dagen till ära matchade i lila).

En super debut och nya tävlingar ligger framför! Blir nog en toppen säsong! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar