tisdag 6 mars 2012

Skottlossning på Östermalm


Jag och Jenni letade rätt på butiken dit vi skulle vara om ca en halvtimme, så här går det:

M: Vi går en sväng först innan vi går in...
Pang (ca 500 m framför oss)
M &J: ??
Pang Pang
Någon ropar något (typ polisen)
M ser folk som springer och J ser en man med pistol, flera skott hörs
M: Eeeeeeller så går vi in nu!
Samtidigt som hon snurrar runt och kastar sig in i affären
J (i telefon med Emma): Vet inte, eller de skjuter typ...
De skjuter! eeeh, vi går in i affären!

Vi kastar oss alltså in i en affär där de när de fattar vad som händer låser dörren för vi fortsätter höra skott.
Vi ser polisbilar komma i fullfart och hör minst en helikopter, sätter oss på en soffa och andas lite, kollar aftonbladet för att läsa vad som händer
(vi kände inte för att trycka alltför mycket i fönstren innan vi visste vad som hände!).
Senare när vi är klara med det som vi skulle göra och vi är säkra på att de som sköt är gripna åkte vi hem och undrar om vi drömde eller om det verkligen hände?
Funderar också på tåget hem över kommentaren "Eeeeeeller så går vi in nu!" som lät lite konstigt och Jennis reaktion att "ja just de gå in efter Bella" Och stackars Emma som fick höra allt kaos via telefon utan att förstå vad som hände!

C R A Z Y!

Mest är vi glada att ingen blev träffad!

2 kommentarer:

  1. Jag är överlycklig att ni klarade er!! Gud ni skrämde mig verkligen rejält! Satt i matsalen då ni ringde och fikade med några och då jag utbrister "Jenni svara, vad menar du med skjuter?!!" stannade inte bara ett bord upp och tittade på mig utan fler.. var riktigt läskigt tycker jag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fick förklara dig lite efter va?? :S

      Radera